Werkwijze


‘‘Innovation will become like a mass activity, often involving large collaborations of professionals, amateurs, designers and consumers, sharing their ideas. Increasingly we will think together […] Most creativity is collaborative. It combines different views, disciplines and insights in new ways.’’
Charles Leadbeater, We-Think: The Power of Mass Creativity, 2006

Kiemkracht brengt makkelijk spelers uit verschillende sectoren met diverse disciplines samen die niet noodzakelijkerwijs in elkaars verlengde liggen. Zo ontstaat er kruisbestuiving buiten de eigen kaders om in wat Charles Leadbeater de “in between spaces” noemt. Volgens hem liggen de nieuwe kansen voor creatieve ideeën en innovatie in deze denkbeeldige ruimtes. De “in between spaces” worden gecreëerd tijdens de debatten, netwerkbijeenkomsten, lezingen, borrels en workshops die wij voor u kunnen organiseren. In deze tijden van overdaad aan initiatieven en platforms in de stad, doet Kiemkracht dit bij voorkeur niet alleen maar in partnerschap met relevante organisaties en individuen die elk hun eigen netwerk verbinden aan de inhoudelijke programma’s.

Als gevolg van de snel veranderende maatschappij worden niet alleen producten, diensten en processen, maar ook organisaties en markten kennis-intensiever. Om innovatief te zijn, en te blijven, zijn ondernemers genoodzaakt hun kennis en expertise vaker te ‘verversen’. Nederland bezit een schat aan kennis en expertise. Toch kent onze kennisinfrastructuur een aantal imperfecties. Het vinden van de juiste kennis en expertise is in de praktijk een moeizame opgave. Daarnaast blijken kennisaanbieders grote moeite te hebben met het vermarkten van hun kennis en expertise. (zie o.a. GTI rapport cie. Wijffels) Nederland doet het in wetenschappelijk opzicht goed maar in de praktijk wordt van de vergaarde kennis te weinig gebruik gemaakt. Dit verschijnsel begint onder de noemer ‘kennisparadox’ een steeds bekender begrip te worden.

Kiemkracht wil een oplossing bieden voor de bestaande ‘kennisparadox’. Door zich te richten op het scouten en vermarkten van kennis en expertise met als doel het kennispotentieel van sociale en innovatieve ondernemers in het publieke domein te verbeteren. Daartoe ‘etaleert’ kiemkracht een gevarieerd aanbod van kennis en expertise omtrent stadslandbouw, als bron van sociale innovatie en sociaal ondernemerschap op haar website.

Advertenties

Meest recente berichten

Register now: PeerValue Conference #Amsterdam 2-3 September #collcons #sharingeconomy


Zojuist hiervoor opgegeven beloofd een interessante bijeenkomst te worden over de stormachtige ontwikkelingen binnen de deeleconomie, naar meer coöperatieve vormen en eigendom in handen van de gebruikers.

  1. How Platform Coops Can Beat Death Stars Like Uber to Create a Real Sharing Economy Geef een reactie
  2. YES! Magazine publishes article on Boston’s Emerging Food Economy Geef een reactie
  3. ▶ Charles Eisenstein: On Movements and Activism – YouTube Geef een reactie
  4. Optimisme over stadslandbouw Geef een reactie