Werkwijze


‘‘Innovation will become like a mass activity, often involving large collaborations of professionals, amateurs, designers and consumers, sharing their ideas. Increasingly we will think together […] Most creativity is collaborative. It combines different views, disciplines and insights in new ways.’’
Charles Leadbeater, We-Think: The Power of Mass Creativity, 2006

Kiemkracht brengt makkelijk spelers uit verschillende sectoren met diverse disciplines samen die niet noodzakelijkerwijs in elkaars verlengde liggen. Zo ontstaat er kruisbestuiving buiten de eigen kaders om in wat Charles Leadbeater de “in between spaces” noemt. Volgens hem liggen de nieuwe kansen voor creatieve ideeën en innovatie in deze denkbeeldige ruimtes. De “in between spaces” worden gecreëerd tijdens de debatten, netwerkbijeenkomsten, lezingen, borrels en workshops die wij voor u kunnen organiseren. In deze tijden van overdaad aan initiatieven en platforms in de stad, doet Kiemkracht dit bij voorkeur niet alleen maar in partnerschap met relevante organisaties en individuen die elk hun eigen netwerk verbinden aan de inhoudelijke programma’s.

Als gevolg van de snel veranderende maatschappij worden niet alleen producten, diensten en processen, maar ook organisaties en markten kennis-intensiever. Om innovatief te zijn, en te blijven, zijn ondernemers genoodzaakt hun kennis en expertise vaker te ‘verversen’. Nederland bezit een schat aan kennis en expertise. Toch kent onze kennisinfrastructuur een aantal imperfecties. Het vinden van de juiste kennis en expertise is in de praktijk een moeizame opgave. Daarnaast blijken kennisaanbieders grote moeite te hebben met het vermarkten van hun kennis en expertise. (zie o.a. GTI rapport cie. Wijffels) Nederland doet het in wetenschappelijk opzicht goed maar in de praktijk wordt van de vergaarde kennis te weinig gebruik gemaakt. Dit verschijnsel begint onder de noemer ‘kennisparadox’ een steeds bekender begrip te worden.

Kiemkracht wil een oplossing bieden voor de bestaande ‘kennisparadox’. Door zich te richten op het scouten en vermarkten van kennis en expertise met als doel het kennispotentieel van sociale en innovatieve ondernemers in het publieke domein te verbeteren. Daartoe ‘etaleert’ kiemkracht een gevarieerd aanbod van kennis en expertise omtrent wijkondernemingen, coöperaties, deeleconomie, sociale innovatie en sociaal ondernemerschap op haar website.

Meest recente berichten

Wijkinitiatief buurtschuur Segbroek


Iedereen die mijn duurzaam en circulair wijkinitiatief buurtschuur Segbroek een warm ❤️ toe draagt, graag even mijn FBpagina Segbroekdeelt liken!
Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder!

Alle dagen tijdens kantooruren van Stichting EEKTA kan goed tweedehands gereedschap in ontvangst worden genomen (van 8.30 u. – 17.00 u.)

Ik ben nog op zoek naar handige vrijwilligers die mee willen klussen. Wie weet raad? Binnenkort hiervoor ook een advertentie op digitaal platform #DenHaagDoet en #Hoplr

Grote dank trouwens aan Georgine die mij elke ma middag fantastisch helpt bij het uit inventariseren/sorteren en schoonmaken van al het verkregen gereedschap! 🙏

De buurtschuur is binnenkort aanwezig op Buurtcamping festival de verademing op za 31 aug en Parking Day – Den Haag op 20 sept. Kom gezellig langs!

  1. Tournevie in Brussel Reacties uitgeschakeld voor Tournevie in Brussel
  2. Onderzoek nieuwe perspectieven op Haagse wijkondernemingen Reacties uitgeschakeld voor Onderzoek nieuwe perspectieven op Haagse wijkondernemingen
  3. Smart cities: slim, slimmer en slimst Reacties uitgeschakeld voor Smart cities: slim, slimmer en slimst
  4. Edu-Tech’s Brave New World – How Education Software is Being Designed to Hijack Children’s Brains Reacties uitgeschakeld voor Edu-Tech’s Brave New World – How Education Software is Being Designed to Hijack Children’s Brains