Diensten


Kiemkracht kan je van dienst zijn bij:

Groene onderwijsvernieuwing en leerwerklandschappen
Kiemkracht richt zich op het ontwikkelen van nieuwe kennis en competenties bij de betrokken stakeholders uit verschillende sectoren (onderwijs, onderzoek, ondernemer) in de regio. Voor duurzame regionale ontwikkeling, is er bereidheid en vaardigheid nodig tot interactieve samenwerking dwars door alle sectoren (cross-sectoraal), disciplines (interdisciplinair) en belangen heen. Kiemkracht doet dat door mee te bouwen aan zgn leerwerklandschappen, afgebakende gebieden waarbij onderwijs én werken in samenhang met elkaar worden ontwikkeld. De betrokken partijen als onderwijsinstellingen, gemeenten en bedrijven kunnen hiermee het rendement op verschillende deelterreinen duurzaam vergroten: leren (people) , leefomgevingskwaliteit (planet) en werken (profit). M.a.w. kiemkracht streeft naar een duurzame en integrale aanpak van ruimtelijke, economische en maatschappelijke knelpunten in een gebied of streek.

Kiemkracht wil het Groene onderwijs (v)mbo, hbo en universiteit Wageningen verbinden aan stadslandbouw initiatieven en hiermee de verandering naar duurzame regionale voedselsystemen verdiepen, bevorderen en versnellen. Lokale netwerken van eetbare steden zoals o.a. Amsterdam, Den Haag Rotterdam en Utrecht tonen het snel opkomen van regionale en lokale voedselinitiatie-ven; groot en klein; door burgers en sociale ondernemers in de Randstad en het ommeland. Deze trend naar stadslandbouw kan op korte en lange termijn een impuls geven aan hoe wij denken over de huidige wijze van grootschalige voedselproductie en de inrichting van het Groene onderwijs.

Organiseren van netwerkbijeenkomsten
Kiemkracht brengt makkelijk spelers uit verschillende sectoren met diverse disciplines samen die niet noodzakelijkerwijs in elkaars verlengde liggen. Zo ontstaat er kruisbestuiving buiten de eigen kaders om in wat Charles Leadbeater de “in between spaces” noemt. Volgens hem liggen de nieuwe kansen voor creatieve ideeën en innovatie in deze denkbeeldige ruimtes. De “in between spaces” worden gecreëerd tijdens de debatten, netwerkbijeenkomsten, lezingen, borrels en workshops die wij voor u kunnen organiseren.  In deze tijden van overdaad aan initiatieven en platforms in de stad, doet Kiemkracht dit bij voorkeur niet alleen maar in partnerschap met relevante organisaties en individuen die elk hun eigen netwerk verbinden aan de inhoudelijke programma’s.

Jouw initiatief voor de kwaliteit van de leefomgeving
Als groep MKBers, burgers of ideële organisatie wil je aan de slag. Je handen jeuken om je buurt, wijk of streek aan te pakken en je merkt dat daar heel wat bij komt kijken. Hoe maak je jouw wens concreet? Hoe vertel je anderen wat je wilt? Hoe enthousiasmeer je andere partijen en trek je ze over de streep? Hoe krijg je de financiering rond? En de exploitatie? Er komt veel bij kijken als je jouw droom wilt realiseren. Kiemkracht kan je helpen deze vragen te beantwoorden. Door bijvoorbeeld het doen van projectmanagement, procesbegeleiding of het opstellen van een plan van aanpak en/of businesscase.

Bij interesse/vragen, neem direct contact met mij op.
Mobiel: 0629388374 en email:  boon.je@gmail.com

Advertenties

Meest recente berichten

Edu-Tech’s Brave New World – How Education Software is Being Designed to Hijack Children’s Brains


Huiveringwekkend artikel over de “brave new world” in onderwijsland van de toekomst. Kinderen zijn een interessante doelgroep, waar veel markt partijen hun zinnen op hebben gezet!

Creative by Nature

“Many parents intuitively understand that ubiquitous glowing screens are having a negative effect on kids. But it’s even worse than we think. Recent brain imaging research is showing that they affect the brain’s frontal cortex — which controls executive functioning, including impulse control — in exactly the same way that cocaine does.

Technology is so hyper-arousing that it raises dopamine levels — the feel-good neurotransmitter most involved in the addiction dynamic — as much as sex. This addictive effect is why Dr. Peter Whybrow, director of neuroscience at UCLA, calls screens “electronic cocaine” and Chinese researchers call them “digital heroin…”

~Nicholas Kardaras, M.D., August 27, 2016

baby-computer-shutterstock_story
The Edu-tech Revolution has begun. At this very moment new computer games and education software are being developed to teach children academics one-to-one via computers. Following on the success of the hi-tech gaming industry, the goal is to use technology to transform schooling. See:

View original post 1.375 woorden meer

  1. Register now: PeerValue Conference #Amsterdam 2-3 September #collcons #sharingeconomy Geef een reactie
  2. How Platform Coops Can Beat Death Stars Like Uber to Create a Real Sharing Economy Geef een reactie
  3. YES! Magazine publishes article on Boston’s Emerging Food Economy Geef een reactie
  4. ▶ Charles Eisenstein: On Movements and Activism – YouTube Geef een reactie